دوره اصلاح نژاد دام

دوره آموزشی GWAS و انتخاب ژنومی

گروه علوم دامی دانشگاه گیلان برگزار می نماید:

دوره آموزشی GWAS و انتخاب ژنومی در اصلاح نژاد دام

GWAS and Genomic Selection in Animal Breeding

پروفسور کونینگ از دانشگاه SLU سوئد (Prof. Dr. Dirk Jan (DJ) de Koning)

دکتر مورسان از دانشگاه SLU سوئد (Dr. Elena Flavia Mouresan)

هفدهم الی بیست و دوم شهریور ۱۳۹۷ – ۸ صبح الی ۶ بعداظهر

۸-۱۳ September,  University of Guilan (8 a.m to 6 p.m)

 

آموزش عمده ترین کاربردهای نشانگرهای DNA در اصلاح دام، روش اجرای مطالعات GWAS، مدل ها و روش های مختلف برآورد ارزش ارثی ژنومی و پیش بینی رشد ژنتیکی از جمله اهداف نظری این دوره می باشد. در بخش عملی آموزش بکارگیری نرم افزارهای GenABEL، گروه BLUPf90، SelAction و بسته تازه تدوین شده CodataGS تحت نرم افزار R، انجام فعالیت های گروهی به منظور بکارگیری اصول ارایه شده در طراحی یک برنامه انتخاب ژنومی(GS) برای یک گونه دامی و یک صفت خاص. شرکت کنندگان لازم است آشنایی کافی نسبت به مدل های مختلط و تجربه کار با نرم افزارهای R و Excel داشته باشند.

این دوره آموزشی شش روزه از ساعت ۸ صبح تا ۶ بعداظهر برگزار خواهد شد. امکانات اقامت و پذیرایی نهار در مجاورت محل برگزاری کارگاه مهیا بوده و در ساعت های ۱۰ صبح و ۴ بعداظهر از شرکت کنندگان پذیرایی خواهد شد. جزئیات برنامه روزانه آموزشی و رزومه مدرسین دوره در وبگاه اختصاصی بخش اصلاح نژاد گروه علوم دامی دانشگاه گیلان ارائه شده است.

علاقه مندان محترم تا نهم شهریور ماه می توانند با پرداخت هزینه این دروه آموزشی و ارسال سند پرداخت آن به ای میل اختصاصی در این دوره ثیت نام نمایند. هزینه ثیت نام برای دانشجویان ۵۰۰ هزار تومان و برای سایرین ۹۰۰ هزارتومان است که ضروری است به حساب درآمدهای عمومی دانشگاه گیلان نزد بانک تجارت شعبه دانشگاه گیلان واریز شود. شماره حساب درآمدهای عمومی دانشگاه گیلان ۰۸۸۲۹۱۰۰۳۲  با شماره شبای IR790180000000000882910032 می باشد.